כתיבה של כתבת יח"צ איכותית ופרסום שלה באתר חדשות, מקומון ברשת האינטרנט או בלוג בנישה רלוונטית עבורכם, היא בעלת אפקט חיובי ביותר. כתבות יח"צ מקבלות חשיפה גבוהה, מושכות גולשים חדשים להתעניין בכם וגם יכולה לעזור לכם למטרות קידות אתרים ועוד. על כך במאמר הבא.
אחד הטרנדים החמים ביותר של השנים האחרונות הוא כתיבת כתבת יח"צ למקומונים או אתרי חדשות שונים ברשת האינטרנט. הכתבות הללו נהנות מיתרונות בולטים על פני כתבות או מאמרים מסוגים אחרים ויכולות לתרום רבות לחשיפה, מיתוג ובניית מוניטין עבורכם (או עבור העסק שלכם כמובן).
איך כותבים כתבת יח"צ טובה?
לא כולם מוכשרים בכתיבה כמו שהם בעסק שלהם אבל אין זאת בעיה. יש מקומונים ברשת האינטרנט שמספקים שירות של כתיבת הכתבה עבורכם או עריכת ראיון שלכם עם כתב של המקומון. הם כבר יודעים איך לכתוב ולנסח את הכתבה שתהיה מקצועית ותעלה בצורה הטובה יותר לאתר שלהם.
עבור מי שרוצים להכין כתבה בכוחות עצמם, להימנע מטעויות ולהוציא כתבת יח"צ מוצלחת, הכנו 7 טיפים שיעזרו בכך.
7 טיפים לכתיבת כתבת יח"צ למקומונים ואתרי חדשות:
- כתיבה רהוטה – הכתבה שתאם מעלים חייבת להיות איכותית ומקצועית. אסור לכם להעלות כתבה עם שגיאות כתיב או ניסוחים מסורבלים. הכתבה חייבת לשדר מקצועיות ולא לגרום למי שנחשפו אליה לחשוב שאתם אולי לא מספיק רציניים או מקצועיים בעסק שלכם אם הכתבה אינה איכותית.
- היררכיה נכונה – כתבה טובה מחולקת לכמה חלקים שמופרדים באמצעות כותרות בולטות וברורות. הכותרת הראשית תהיה בת 6-8 מילים, יהיה פתיח או תקציר לכתבה של 20-40 מילים שיסבירו לקורא במה היא עוסקת ואז תהיה הכתבה עצמה. חלקים שונים בה יכולים להיות מופרדים באמצעות שאלות או כותרות משנה.
- ליצור עניין – הכתבה יכולה להיות נדושה ומשעממת או להיות מלאה בעניין וליצור סקרנות אצל הקורא. חשוב מאוד לשלב אנקדוטות מהחיים, מקרים מיוחדים שקשורים לעניין ואפילו להפתיע את הקורא מדי פעם בפרטים שלא ציפה להם.
- הצגת בעיה ופתרון – כתבות טובות הן כאלו המציגות לקוראים בעיה כלשהי ואת הפתרון שיש עבורה. כמובן שלאחר מכן יוסבר מדוע הפתרון שלכם הוא הטוב ביותר עבור אותה הבעיה.
- שילוב תמונה ווידאו – העולם שלנו ויזואלי יותר מתמיד. כולם יודעים שתמונה שווה אלף מילים ושווידאו קצר שווה אלף תמונות. מומלץ לשלב בכתבה תמונות רלוונטיות ואם יש וידאו שיכול להשתלב ולא להאפיל על הכתבה עצמה, כדאי לשלב כזה גם כן. רק טקסט ארוך מדי יכול לעייף את הקורא שלכם.
- אל תגזימו בשיווק – הכתבה שלכם אמורה לסקרן ולעניין את הקורא. אל תנסו לשווק לו בכוח מוצר או שירות כלשהו כי זה יגרום לו להמשיך הלאה. גולשים לא אוהבים שדוחפים להם משהו בכוח ועדיף ליצור להם חיבור טבעי לנושא הכתבה. בסיום תוכלו כמובן להפנות אותם לאתר שלכם לקבלת מידע נוסף או למלא טופס וכדומה.
- הוסיפו קישור בעל ערך – הכתבה שלכם היא בסיס מעולה להרוויח קישור עם ערך למטרות קידום האתר שלכם. נצלו זאת וצרפו קישור שיוביל לאתר שלכם. זה טוב עבור הגולשים למידע נוסף אבל גם עבור הקידום של האתר בגוגל.
את הכתבה שלכם תוכלו לפרסם במקומונים ואתרי חדשות ברשת האינטרנט. יש היום מאות כאלו ולפניכם כמה מקומונים ואתרי חדשות מומלצים לשם כך:
העלות של פרסום כתבת יח"צ באתרים הללו היא כמה מאות שקלים לכל היותר עבור כל כתבה.