אחד הכלים השיווקיים הכי יעילים הוא זה של שליחת הודעות SMS ללקוחות קיימים ברשימת תפוצה של העסק. לקוחות אלו ישמחו לקבל מידע חדש ורלוונטי מהעסק, אך כדי להעלות בצורה משמעותית את תוצאות הפרסום בשיטה זאת, כדאי לדעת איך לעשות זאת בחכמה.
שיווק למובייל באמצעות שליחת הודעות SMS היא שיטת שיווק שמוכיחה את עצמה כבר שני עשורים ולמרות כל החלופות האפשריות שהתפתחו בשנים האחרונות, היא עדיין נחשבת למבוקשת מאוד בקרב בעלי עסקים קטנים, חברות ומוסדות שונים.
הסיבה לפופולאריות של שיווק באמצעות SMS גם אחרי כל השנים האלו, נעוצה בעובדה שמדובר על טכנולוגיה קלה ופשוטה להפעלה וניהול, ועם אפקטיביות בשיעורים גבוהים מאוד יחסית לכל ערוץ שיווק אחר למובייל.
למרות היתרונות הרבים, האפשרות של שליחת קמפיין SMS לרשימת תפוצה מהמחשב, עם חשיפה המהירה וקריאה לפעולה עבור מקבלי ההודעה, עדיין יש קמפיינים שיווקיים כאלו מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. ההבדל נעוץ בכמה אלמנטים שונים שיוצרים את ההבדל בין קמפיין שיווקי באמצעות SMS ברמה גבוהה לכזה שהוא ברמה נמוכה יותר.
טיפים לשיווק חכם באמצעות קמפיין SMS
אלו 5 טיפים שיעזרו לכם לנהל קמפיין שיווק למובייל באמצעות SMS בדרך חכמה יותר ועם אפקטיביות הרבה יותר גבוהה.
- מתן ערך – הבסיס לכל הודעת SMS שיווקית חייב להיות מתן ערך כלשהו למקבל ההודעה. יש לפרסם בהודעה מבצע מיוחד לחברי המועדון, מידע על מוצר חדש שהגיע זה עתה או אפשרות של הנחה מיוחדת לזמן מוגבל לרגל אירוע מסוים. לדוגמא: "מבצע בלעדי לחברי מועדון הלקוחות ל 24 שעות בלבד 20% הנחה על כל העציצים שלנו…"
- יחס אישי – חשוב מאוד לנסות (לא תמיד אפשרי) ולשלוח הודעה מנוסחת באופן אישי. פניה אל הנמען עם השם שלו ויותר מכך, ציון של תוכן ההודעה ישירות אליו הם בעלי אפקטיביות ברמה גבוהה במיוחד. לדוגמא: "שלום מר אבי גנון, בעוד יומיים חל יום האהבה ורצינו להציע לך מבחר מתנות שיתאימו לאשתך רחלי…".
- זמן המשלוח – יש דעות לכאן ולשם בכל הנוגע לזמן הכי טוב למשלוח הודעת SMS שיווקית אבל רוב הסקרים והבדיקות מראים שמשלוח הודעתSMS שכזאת בשעות אחר הצהריים או הערב תהיה יעילה יותר מאשר בשעות היום. עדיף שההודעה תגיע כשאנשים לא בעבודה או טרודים עם הילדים שלהם ואז יש להם יותר זמן פנוי לצפות בהודעה ולהגיב אליה.
- קצר וקולע – תוכן ההודעה שלכם חייב להיות ממוקד וברור למקבל ההודעה. לאנשים אין היום זמן לקרוא "נאומים" ארוכים ויש להעביר את המסר שלכם בטקסט קצר שיוביל לקריאה לפעולה שאתם מעוניינים בה. לדוגמא: "הגיעו כורסאות מחשב חדשות במגוון דגמים ורק היום יש 25% הנחה על כל הדגמים הללו…".
- סינון קהל היעד – מומלץ לפלח את קהל היעד שלכם בהתאם לתוכן ההודעה. יש הודעות שיתאימו לגברים ויש לנשים. יש כאלו שיתאימו להורים ויש כאלו שרק עבור רווקים. מיקוד קהל היעד הוא בעל ערך רב. לדוגמא פילוח של גברים בלבד: "הגיעה מכונת גילוח חדשה לזקן. ל-48 שעות יש הנחה של 15% לחברי המועדון בלבד…".
ניתן לומר בלב שלם שניהול מערכת דיוור SMS עם פרטים רבים ככל הניתן על החברים שרשומים בה, והקפדה על הטיפים הללו, יכולה לעזור לכם לנהל קמפיין שיווק באמצעות SMS ברמה גבוהה ומוצלחת במיוחד.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS מערכת לשליחת סמס אשר אשר מציעה חבילות סמס לעסקים החל מ – ₪0.02 להודעה – המחיר הכי זול שאפשר למצוא בישראל.